Header Ads

Kisah Kangkung Zaman Kesultanan Melayu Melaka

Salam satu blogger. Semalam kecoh kat facebook dan twitter memang trending pasal kes kangkung ini..hehehehe. Ini semua gara-gara ucapan PM kita yang disalahgunakan oleh pihak-pihak tertentu hingga ia menjadi satu lawak pula..hemmm.

Politik aku malas nak layan tapi aku respek pada warga Malaysia yang memang cukup kreatif dalam membuat imaginasi tentang kangkung ini. Kalau nak cerita tentang gambar-gambar yang  diubahsuai menjadi kangkung memang cukup banyak.

TETAPI kisah kangkung ini sebenarnya telah menjadi sejarah utama dalam Kesultanan Melayu Melaka dahulu. Teknik kangkung orang Melaka dah lama guna untuk main-mainkan Kerajaan Dinasti China dahulu.

 Kangkung Zaman Kesultanan Melayu Melaka

Ini cerita yang member aku amik dari buku sejarah darjah lima...hahahahahhaa.
Jom kita lihat koleksi gambar kangking kreativiti anak-anak muda Malaysia ini. Anak-anak muda Malaysia sekarang in imemang banyak idea!! Aku salute...
 Kangkung Zaman Kesultanan Melayu Melaka


 Kangkung Zaman Kesultanan Melayu Melaka

5 comments

Kathy R'bain said...

trending 13 januari..hehehehe..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

macam-macam degan kisah kagkung.

Haslinda Hassan Ali said...

hihi

Haslinda Hassan Ali said...

hihi mcm2 ada

Anonymous said...

http://britishlibrary.typepad.co.uk/asian-and-african/2013/09/sejarah-melayu-a-malay-masterpiece.html

-Saya baca sebenarnya maharaja china dianggap suci dan tak boleh dilihat wajahnya, bukan puteri china.
-hihi, kebijaksanaana sultan melaka dapat gak tngok wajah yang kononnya suci tu.
-hehe.