Header Ads

Spekulasi Tentang MH370 Yang Hilang?

Spekulasi Tentang M-H370  MAS.
Baru tadi TV dan semua pihak berwajib baru beritahu jangan membuat spekulasi tentang kehilangan pesawat MAS MH370 yang hilang pada pukul 2.40 pagi semalam hingga kini tidak dijumpai.

Peliknya ialah kehilangan pesawat MH370 ini sudah melebihi 20 jam tetapi hingga kini masih lagi misteri bangkai pesawat tersebut tidak dijumpai?

Menurut Spekulasi yang aku dengar terdapat 2 perkara sahaja yang terjadi iaitu:

Rampasan Kapal Terbang
Disebabkan melebihi 20 jam bangkai kapal terbang masih tidak dijumpai, maka alasan yang paling kukuh ialah pesawat MH370 ini telah dirampas oleh pihak pengganas dan kini pesawat tersebut di tahan di lokasi yang tidak diketahui.

Kerjasama beberapa buah negara dalam usaha mencari kapal terbang tersebut yang pastinya berada di darat atau lautan masih tidak berjaya.

Pesawat MH370 ini mesti berada di lauatan atau daratan kerana maksima tangki minyak pesawat tersebut sepatutnya habis dalam pukul 11.00am paling lewat tadi.

Kapal Terbang Terhempas
Spekulasi kedua ialah pesawat MH370 ini telah terhempas dilautan dan pihak berkuasa telah menjumpainya tetapi mendiamkan perkara ini sehingga siasatan penuh di kawasan hempasan tersebut selesai dilakukan dalam usaha mencari mangsa yang masih hidup.

Tujuan mendiamkan perkara ini ialah pihak berkuasa ingin menjaga hati ahli keluarga mangsa hingga mereka mendapat pengesahan dari siasatan mereka ini.

Inilah kesimpulan spekulasi yang aku dengar dan macam-macam lagi versi yang aku dengar tetapi aku harap semua rakyat Malaysia yang mendengar cerita sensasi macam ini janganlah kongsi/share di Facebook atau Tweet jika perkara ini tidak benar.

Lihat gambar sebelah yang memperlihatkan kesedihan keluarga mangsa yang terlibat dalam tragedi ini.

Jika anda berada di situasi sebegini adakah anda mahu membuat spekulasi sesuka hati atau share sesuka hati?

Yang penting sekarang kita harus percaya dengan krebiliti pihak berkuasa kita yang aku rasa tidak tidur seharian untuk menyelesaikan masalah ini termasuk para ahli keluarga serta wartawan yang membuat liputan ini.

Kita pula yang sedang menghadap laptop sambil minum air kopi, senang-senang share cerita MH370 ini yang belum tentu sah atau tidak...hehehehehe.

Apa yang mampu kita lakukan sebagai Islam ialah berdoa agar semua pihak yang terlibat dipermudahkan dugaan mereka ini. Amin..

Terkini: 6 SEBAB KEHILANGAN PESAWAT MH70 OLEH PENGANALISIS US 
Terkini: DUA PENCURI PASPORT TELAH DIKENALPASTI ( WARGA IRAN)

Penumpang MH370:
1. An/Wenlan (65) China 2. Bao/Yuanhua (63) China 3. Bai/Xiaomo (37) Canada 4. Bian/Maoqin (67) China 5. Bian/Liangjing (27) China 6. Bibynazli/MohdHassim (62) Malaysia 7. Brodskii/Nikolai (43) Russia 8. Burrows/Rodney Mr (59) Australia 9. Burrows/Mary Mrs (54) Australia 10.Cao/Rui (32) China 11.Chan/Huanpeen Mr (46) Malaysia 12.Che/Junzhang (68) China 13.Chen/Jian (58) China 14.Chen/Changjun Mr (35) China 15.Chen/Wei (43) Malaysia 16.Chen/Yun Ms (57) China 17.Chew/Karmooi Ms (31) Malaysia 18.Chuang/Hsiuling Ms (45) Taiwan 19.Chng/Mei (33) Malaysia 20.Chustrak/Oleg (45) Ukraine 21.Dai/Shuling (58) China 22.Daisy/Anne (56) Malaysia 23.Deineka/Sergii (45) Ukraine 24.Di/Jiabin (36) China 25.Dina/MohamedYunus Ramli (30) Malaysia 26.Ding/Ying (28) China 27.Ding/Lijun (43) China 28.Ding/Yingg Ms (62) China 29.Dong/Guowei (48) China 30.Dou/Yunshan Mr (61) China 31. Du/Wen (50) China 32. Feng/Dong (21) China 33. Feng/Jixin (70) China 34. Fu/Baofeng (28) China 35. Gan/Tao (44) China 36. Gan/Fuxiang (49) China 37. Gao/Ge (27) China 38. Gu/Naijun (31) Australia 39. Guan/Huajin Ms (34) Malaysia 40. Guan/Wenjie Mr (35) China 41. Han/Jing (53) China 42. Hashim/Noorida (57) Malaysia 43. Hou/Aiqin Ms (45) China 44. Hou/Bo (35) China 45. Hu/Siwan Chd (3) China 46. Hu/XiaoningMr (34) China 47. Huang/YiMs (30) China 48. Huang/Tianhui (43) China 49. Hue/PuihengMr (66) Malaysia 50. Jia/Ping (32) China 51. Jiang/Cuiyun (62) China 52. Jiang/Xueren (62) China 53. Jiang/YingMs (27) China 54. Jiao/Weiwei (32) China 55. Jiao/Wenxue (58) China 56. Jinghang/Jee (41) Malaysia 57. Ju/Kun (32) China 58. Kang/Xu (34) China 59. Koh/Tiongmeng (40) Malaysia 60. Kolekar/Chetana (55) India 61. Kolekar/Swanand (23)India 62. Kolekar/Vinod (59) India 63. Kozel/Christian (30) Austria 64. Lawton/CatherineMrs (54) Australia 65. Lawton/RobertMr (58) Australia 66. Lee/KahkinMr (32) Malaysia 67. Lee/SewchuMDM (55) Malaysia 68. Li/Yanlin (29) China 69. Li/Zhi (41) China 70. Li/Guohui (56) China 71. Li/Hongjing (20) China 72. Li/Jie (27) China 73. Li/Mingzhong (69) China 74. Li/Wenbo (29) China 75. Li/Yan (31) China 76. Li/Yuan (33)Australia 77. Li/Yuchen (27) China 78. Li/Zhijin (30) China 79. Li/Zhixin (35) China 80. Li/Le (36) China 81. Liang/LuyangMr (60) China 82. Liang/Xuyang (30) China 83. Lim/PowchuaMs (43) Malaysia 84. Lin/AnnanMr (27) China 85. Lin/Mingfeng (34) China 86. Liu/Fengying (65) China 87. Liu/JinpengMr (33) China 88. Liu/Qiang (40) China 89. Liu/Rusheng (76) China 90. Liu/Shunchao (46) China 91. Liu/Zhongfu (72) China 92. Lou/Baotang (79) China 93. Lu/Jianhua (57) China 94. Lu/Xianchu (33) China 95. Lui/Ching (45) China 96. Luo/Wei (29) China 97. Ma/Wenzhi (57) China 98. Ma/JunMr (33) China 99. Maimaitijiang/A (35) China 100.Mao/Tugui (72) China 101. Maraldi/Luigi (37) Itali 102. Maria/Mohamed Yunus Ramli (52) Malaysia 103. MatRahim/Norfadzillah Miss (39) Malaysia 104. Meng/Nicole Chd (4) USA 105. Meng/Bing (40) China 106. Meng/Fanquan (70)China 107. Meng/Gaosheng (64) China 108. MohdKhairulAmri/Selamat Mr (29) Malaysia 109. MohamadSofuan/Ibrahim Mr (33) Malaysia 110. MuhammadRazahan/Zamani Mr (24) Malaysia 111. Mustafa/Suhaili Miss (31) Malaysia 112. Mukherjee/Muktesh (42) Canada 113. Ng/MayliMs (37) Malaysia 114. Norliakmar/Hamid Mdm (33) Malaysia 115. Ouyang/Xin (38) China 38 116. Puspanathan/Subramanian (34) Malaysia 117. Ramlan/Safuan Mr (32) Malaysia 118. Sharma/Chandrika Ms (51) India 119. Shi/Xianwen (26) China 120. Shirsath/Kranti (44) India 121. Sim/Kengwei (53) Malaysia 122. Siregar/Firman (25) India 123. Song/Feifei Mr (32) China 124. Song/Chunling Ms (60) China 125. Song/Kun (25) China 126. Su/Qiangguo (71) China 127. Suadaya/Ferryindra Mr (42) Indonesia 128. Suadaya/Herryindra Mr (35) Indoensia 129. Sugianto/Lo Mr (47) Indonesia 130. Surtidahlia/ Mrs (50) Netherlands 131. Tan/TeikhinMr (32) Malaysia 132. Tan/AhmengMr (46) Malaysia 133. Tan/WeichewMr (19) Malaysia 134. Tan/Chongling (48) Malaysia 135. Tan/Sioh (42) Malaysia 136. Tang/Xudong (31) China 137. Tang/XuezhuMs (57) China 138. Tanurisam/IndrasuriaMr (57) Indonesia 139. Tee/LinkeongMr (50) Malaysia 140. Teoh/KimlunMr (36)Malaysia 141. Tian/Junwei (29) China 142. Tian/Qingjun (51) China 143. Tong/Soonlee Mr (31) Malaysia 144. Vinny/Chynthyatio Mrs (47) Indonesia 145. Wan/Hockkhoon Mr (42) Malaysia 146. Wang/Shouxian (69) China 147. Wang/Shu (61) China 148. Wang/Xianjun (61) China 149. Wang/Chunhua Mr (34) China 150. Wang/Chunyong (43) China 151. Wang/Dan (54) China 152. Wang/Haitao (26) China 153. Wang/Houbin (28) China 154. Wang/Linshi (59) China 155. Wang/Willysurijanto Mr (53) Indonesia 156. Wang/Yonggang Mr (27) China 157. Wang/Yonghui (33) China 158. Wang/Yongqiang (30) China 159. Wang/Lijun (49) China 160. Wang/Ximin (50) New Zealand 161. Wang/Rui (35) China 162. Wang/Moheng (2) China 163. Wattrelos/Ambre (14) France 164. Wattrelos/Hadrien (17) France 165. Wattrelos/Laurence (52) France 166. Weeks/Paul Mr (39) New Zealand 167. Wen/Yongsheng (34) China 168. Wen/Hao (32) China 169. Weng/Mei (39) China 170. Wong/Saisang Mr (53) Malaysia 171. Wood/Philip (51) USA 172. Xie/Liping (51) China 173. Xin/XixiMs (32) China 174. Xing/FengTao (36) China 175. Xing/Qiao (27) China 176. Xiong/Deming (63) China 177. Xu/Chuane (57) China 178. Ya/Na (26) China 179. Yan/Ling Mr (29) China 180. Yan/Peng (29) China 181. Yan/Xioa (27) China 182. Yang/Li (35) China 183. Yang/Ailing Ms (60) China 184. Yang/Jiabao (26) China 185. Yang/Meihua (65) China 186. Yang/Qingyuan Mr (57) China 187. Yang/Xiaoming Ms (59) China 188. Yao/Jainfeng (70) China 189. Yao/Lifei (31) China 190. Yap/Cheemeng Mr (39) China 191. Yin/Boyan (33) China 192. Yin/Yuewang (21) China 193. Yuan/Jin (63) China 194. Yue/Guiju Ms (51) China 195. Yue/Wenchao (26) China 196. Yusop/Muzi Mr (50) Malaysia 197. Zang/Lingdi (58) China 198. Zhang/Chi (58) China 199. Zhang/Liqin (43) China 200. Zhang/QiMs (31) China 202. Zhang/HuaMr (43) China 203. Zhang/Lijuan Ms (61) China 204. Zhang/Na Ms (34) China 205. Zhang/Siming (71) China 206. Zhang/Xiaolei Ms (32) China 207. Zhang/Hualian (42) China 208. Zhang/Jianwu (31) China 209. Zhang/Jinquan (72) China 210. Zhang/Meng (29) China 211. Zhang/Xuewen Mr (61) China 212. Zhang/Yan (36) China 213. Zhang/Yan (2) USA 214. Zhang/Yanhui (44) China 215. Zhang/Zhonghai (43) China 216. Zhang/Shaohua (32) China 217. Zhao/GangMr (46) China 218. Zhao/QiweiMr (37) China 219. Zhao/YingxinChd (3) China 220. Zhao/Peng (25) China 221. Zhao/Yan (18) France 222. Zhao/Zhaofang (73) China 223. Zheng/Ruixian (42) China 224. Zhou/Feng (56) China 225. Zhou/Jinling (61) China 226. Zhou/Shijie (64) China 227. Zhu/Junyan (41) China

 Krew kabin MH370:
 1. Zaharie Ahmad Shah (Juruterbang) 2. Fariq Ab Hamid (Pembantu Juruterbang) 3. Patrick Francis Gomes 4. Andrew Nari 5. Goh Sock Lay 6. Tan Ser Kuin 7. Wan Swaid Wan Ismail 8. Junaidi Mohd Kassim 9. Mohd Hazrin Mohamed Hasnan 10. Ng Yar Chien 11. Foong Wai Yueng 12. Tan Size Hiang

10 comments

Abe Kie said...

semoga misteri kehilangan kapal terbang ini cepat terungkai....

Normi Nieza said...

sama2lah kita berdoa muga dpermudahkan semuanya..aamiin

oren saya said...

A lot if speculation about this tragedy.all a reason was related within caused on the statement also can be a logical..but as a public we also pray to MH 370 always in safe situation..

oren saya said...

A lot if speculation about this tragedy.all a reason was related within caused on the statement also can be a logical..but as a public we also pray to MH 370 always in safe situation..

oren saya said...

A lot if speculation about this tragedy.all a reason was related within caused on the statement also can be a logical..but as a public we also pray to MH 370 always in safe situation..

oren saya said...

A lot if speculation about this tragedy.all a reason was related within caused on the statement also can be a logical..but as a public we also pray to MH 370 always in safe situation..

Anonymous said...

Mungkin pesawat ni telah terus lenyap dibawa kedunia lain,cth kes segitiga bermuda..mudah2an ianya x terjadi

SeriusBlogger said...

Banyak betul spekulasi mengenai kehilangan MH370 di internet. Berlaku mungkin kerana terlalu banyak persoalan, tidak banyak jawapan.

harith aniq said...

sama juga info kat sini http://tinyurl.com/mvbhkbc

wantie said...

Sy yakin seperti yg berlaku sebelum ni. Andai dorang sudah pergi.pasti si ibu dpt mimpi didatangi anak tersebut....

banyak dah sy tengok perkara ini terjadi. Tapi..belum ada lagi si ibu yg ckp anak dorang datang memberi alamat melalui mimpi..