Header Ads

Kisah Penuh Prof Izzi Raba Payu Udara

Kisah Penuh Prof Izzi Raba Payu Udara
Isu panas Prof Izzi meraba dan meramas buah dada pelajarnya...hehehehhe. Penat juga aku search kat internet siapa ler Prof Izzi ini, rupa-rupanya yang selalu muncul kat Hot FM dengan tag line “Renung-renungkanlah, dan selamat beramal”.

Prof Izzi adalah pensyarah Matematik Universiti Teknologi Mara (UiTM) Arau Perlis berumur 40 tahun dituduh melakukkan perbuatan tersebut pada 4hb April 2014 dimana semasa sessi ulangkaji bersama 2 rakannya, si pengadu Nurul Shuhada Binti Shahadan telah di raba di bahagian kaki dan diramas payu udaranya.

Nurul Shuhada Binti Shahadan  telah membuat laporan polis terhadap pelakuan Prof Izzi ini dan kini dalam siasatan pihak polis. Manakala tindakan Prof Izzi adalah mendiamkan diri sahaja dan di status beliau hanya memetik surah An-Nisaa berbunyi “Di mana jua kamu berada maut akan mendapatkan kamu, sekalipun kamu berada dlm benteng yang tinggi lagi kukuh.”

Laporan Polis Nurul Shuhada Binti Shahadan Terhadap Prof Izzi Haji Ali?
Kisah Penuh Prof Izzi Raba Payu Udara
Pada 28 Mac 2014 jam lebih kurang 2.30 petang, saya (Nurul Shuhada Binti Shahadan) telah pergi ke pejabat Prof Izzi (MD Izuddin Bin Hj Ali) Komplek Star No F204 dalam UiTM Arau Perlis untuk mengulangkaji pelajaran matematik. Semasa didalam pejabatnya, terdapat saya dan (2) rakan saya nama: Nur Erina Fazlin dan Nur Syafina.
Kemudian Prof Izzi Haji Ali telah datang ke arah saya dan duduk bersila di sebelah saya.
Selepas itu, saya telah bertanyakan kepada Prof Izzi Hj Ali berkenaan dengan subjeknya.
Tiba-tiba Prof Izzi Haji Ali telah meraba saya bermula di bahagian kaki sehingga kebahagian dada saya tanpa kerelaan saya.
Dalam masa yang sama juga Prof Izzi Haji Ali telah meramas buah dada saya dengan beberapa kali.
Dalam kejadian ini saya berasa takut untuk menghalang Prof Izzi Hj Ali melakukan perkara yang tidak senonoh terhadap saya kerana saya bimbang kertas peperiksaan akan saya ambil pada hari ahad 30/03/2014 gagal.
Sebelum ini Prof Izzi Haji Ali pernah berkelakuan seperti itu di dalam kelasnya semasa sesi pembelajaran berlangsung.
Hampir setiap kali saya menghadiri kelasnya Prof Izzi Hj Ali berkelakuan tidak senonoh seperti mengambil kesempatan terhadap saya dengan menggeselkan kakinya ke kaki saya.
Saya (Nurul Shuhada Binti Shahadan) juga dapat tahu perkara ini telah berlaku kepada kawan-kawan saya yang lain. Perkara ini telah dimaklumkan kepada pihak atas UiTM Arau Perlis.
Tujuan saya buat laporan polis ini adalah kerana tidak puas hati dengan tindakan Prof Izzi Haji Ali memandangkan kejadian ini menjatuhkan maruah saya (Nurul Shuhada Binti Shahadan) dan bimbang takut terjadi apa-apa ke atas diri saya di kemudian hari. Datang balai buat laporan.
Kisah Penuh Prof Izzi Raba Payu Udara

Pelbagai reaksi telah muncul di persada media Malaysia dan salah satunya ialah:
Kisah Penuh Prof Izzi Raba Payu Udara
Anak saudara Prof Izzi Haji Ali itu bernama Muhammad Sabeeri Seruji dan beliau mempertahankan pensyarah itu sebagai tidak bersalah dan meminta orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi yang bukan-bukan.

Menurut Muhammad Sabeeri lagi, tuduhan yang dilemparkan seorang pelajar pernah diraba pensyarah itu hanya fitnah semata-mata. Dia juga meminta orang ramai tidak menjatuhkan maruah pakar motivasi itu.
Terkini kini bekas PA Prof Izzi telah mengatakan Prof Izzi ini memang bersalah:
Kisah Penuh Prof Izzi Raba Payu Udara

Namun, isu ini semakin sensasi apabila seorang pengguna Facebook yang mengaku sebagai bekas PA Prof Izzi mendedahkan kelakuan tidak senonoh yang didakwa dilakukan oleh Prof itu sejak sekian lama.

"Btol tu Fatin Iffi...smpi bla nk tutup bnda ni..saya ingatkn dya dh insaf..dh btaubat dh..rpa2nya dya masih dgn prangai lma dya lg..sya dh resign sbg PA dya 2 th lps..xsangka prangai still sma..astagafirullazim..smoga Allah berikn dya hidayah...
Kisah Penuh Prof Izzi Raba Payu Udara

Kesimpulannya apa jua versi dan khabar angin yang kita terima, perkara ini adalah antara Prof Izzi dan Nurul Shuhada. Kita tiada hak ingin membetulkan siapa yang salah atau siapa yang benar.
Akhirnya kita pula yang terlebih over..hahahahahahaa. Pihak polis dah buka kertas siasatan dan biarlah mereka menyiasat perkara ini. Aku doakan yang terbaik untuk mereka berdua.
Yang penting aku dah faham bear pasal kes Prof Izzi, penat gak aku cari maklumat tentang hal ini.Yalah..semua laman ping asik cerita tentang hal ini ajer...hemmmm


Terbaru: Prof Izzi menulis komen enggan buat kenyataan:

Sumber: Tengoktvonline

4 comments

Joanna Yunus said...

apa-apa pun biarkan lah yang berkuasa menjalankan tugas mereka bersalah atau tidak...

tapi hairan jugak dengan perempuan2 ni dibiarkan sahaja kenapa...
alasan :
tak nak gagal
takut kena buang kerja...

MARUAH bagaimana

Normi Nieza said...

hanya Allah yg tahu..

Kathy R'bain said...

wallahualam..

shahdiana said...

memang tak tahu apa yang berlaku & siapa yang salah..cuma agak terkejut dengan berita ni...