Kaki Wayang: The Equalizer - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Kaki Wayang: The Equalizer



Semalam aku menonton wayang The Equalizer yanag telah lama ditayangkan. Agak terlambat menonton filem The Equalizer tersebut kerana asyik bekerja sahaja kebelakangan ini. Biasalah orang baru..ahaks.

Filem The Equalizer ini aku kasi rating 4.8/5. Memang cukup tinggi kerana jalan cerita ini memang hebat. Filem ini mungkin tak hebat tetapi lakonan bersahaja Denzel Washington yang membuat feel filem ini.

Kisah seorang agen yang bersara terjerumus dalam samseng pelacuran dan dalam menyelamatkan gadis tersebut ia terheret ke dalam dunia sindiket antarabangsa.

Hanya seorang wanita, kehidupannya terus berubah... Hebat penangan insan bernama wanita, oleh itu  hati-hati dengan wanita....ahaks.

Kelainan filem ini ialah hero langsung tidak mengguna senjata api, hanya mengguna alat pertukangan biasa dan benda disekelilingnya sahaja mengalahkan mereka semua.. Memang hebat dan menyeramkan...

Sebab itu ia daam kategori 18sx.

Ini sinopsis dalam bahasa Indonesia--aku ceduk jerr....hehehehehhee.

Robert McCall (Denzel Washington) adalah seorang mantan agen intelijen pemerintah. Ia pensiun dari satuannya dengan cara memalsukan kematiannya dan hidup tenang di Boston. 
McCall kemudian mendedikasikan dirinya untuk menolong masyarakat lemah dan tertindas. Siapa saja yang mempunyai masalah, dan tidak dapat menyelesaikannya sendiri, mereka dapat menghubungi McCall. Begitu kira-kira iklan yang ia tuliskan di surat kabar.

Sampai suatu saat ia bertemu dan memutuskan untuk menolong Teri (Chloe Moretz), seorang gadis muda yang bekerja sebagai pelacur. Namun, hal ini justru membawanya ke dalam masalah besar. Ia harus berhadapan dengan sekelompok gangster Rusia dan melibatkan beberapa agen CIA. Akankah McCall berhasil mengatasi masalah dan menyelamatkan sang gadis muda tersebut?

- - - - - - - -

Film The Equalizer diangkat berdasarkan serial tv yang sangat fenomenal di tahun 80-an dengan judul yang sama. Film yang menghabiskan dana 50 juta dollar untuk pembuatannya ini akan dirilis di Amerika pada tanggal 26 September 2014.


Kaki Wayang: The Equalizer





Informasi Filem
Genre : Action, Crime,Thriller
Pengarah : Antoine Fuqua
Produser : Alex Siskin, Denzel Washington, Jason Blumenthal, Mace Neufeld, Michael Sloan,              Richard Wenk, Steve Tisch, Todd Black, Tony Eldridge
Penulis : Richard Wenk
Pelakon : Denzel Washington, Chloe Moretz, Melissa Leo, Haley Bennett, Marton                                 Csokas,Vladimir Kulich


No comments: