Psiphon Unblocker Internet Untuk Smartphone

Psiphon Unblocker Internet Untuk Smartphone
Sejak kebelakangan ini aku memang berminat dengan aplikasi android untuk Galaxay Note 1 aku ini. Mana taknya, jumlah internal storagenya yang penuh telah menyebabkan smartphone ini hang...
Mahu tak mahu terpaksa ler aku memahami rahsia-rahsia android ini agar smartphone aku dapat diselamatkan. Perkara pertama aku belajar ialah perkara asas smartphone android ini ialah root.
Dan ini adalah asas dalam mencapai penggunaan maksimum aplikasi android. Anda kena faham apa itu root baru boleh bermain dengan android.
Aku pernah membuat artikel berkenaan root yang menggunakan aplikasi Super SU.
Dan menambahka minat aku, kini aku telah join satu group telegram iaitu Kongsi Software appk yang berbicara tentang aplikasi smartphone. Aku belajar dari group ini ler.
Dan aplikasi yang aku belajar terlalu banyak dan salah satunya ialah Psiphon iaitu sebuah tools aplikasi untuk mengakses internet melalui VPN.
Secara amnya ianya sebuah program yang dapat menembusi mana-mana laman web yang diblock terutama apabila kita menggunakan aplikasi WiFi yang membenarkan beberapa halaman web yang dibenarkan sahaja.
Psiphon Unblocker Internet Untuk Smartphone

Cara Menggunakan Psiphon
Pastikan semasa mengguna Psiphon, smartphone anda teolah diroot terlebih dahulu. Ini asas jika hendak bermain aplikasi-aplikasi sebegini.
Download Psiphon v60 APK kemudian install (atau cari kat dari Google Play)
Buka aplikasi Psiphon, pada tab OPTION pilih regional yang Anda kehendaki. Biasanya Singapore menjadi pilihan banyak orang karena server nya yang cepat
Klik Pangkah pada  Tunnel Whole Device (untuk Android yang sudah root atau Android 4.0+)
Klik pangkah  Connect trough an HTTP Proxy, pilih Use system network settings
Nyalakan jaringan internet Android Anda
Pada Psiphon, klik START

Tunggu hingga icon P pada statusbar menunjukkan warna biru yang artinya Psiphon sudah connect ke jaringan internet

Share:

0 comments