Iklan Innity Menyusahkan?

Iklan Innity Menyusahkan?


Innity adalah salah satu syarikat pengiklanan yang digunakan oleh blogger-blogger untuk menjana pendapatan. Sejak kebelakangan ini aku lihat ramai blogger dah guna Innity.

Syart-syarat Innity aku lihat agak keras juga yak kalau nak mohon:
Ini adalah info utama yang anda perlu tahu tentang syarat untuk apply sebagai Publisher innity ads. Website atau blog kita mestilah memenuhi syarat berikut:

Iklan Innity Menyusahkan?
Target website trafik
200,000 page views sebulan (+/- 6,666 pv sehari)
40,000 unique visitors sebulan (+/- 1,333 uv sehari)

Target geographical visitors
Kalau 20-90% visitors anda adalah dari US, Europe, Africa, maka tak berapa sesuai untuk apply innity
tapi kalau visitors anda hingga 90% adalah dari Malaysia dan negara jiran termasuk China, maka sangat² digalakkan apply for innity.

Aku rasa pembayaran iklan dibayar dengan RM kot. Aku sebenarnya tak berminat sangat kalau bayar dalam RM sebab rasa macam kecil bebenor...hehehehehe.

Eksyen yek..hahahahahah. Tapi fikirkan kalau bayar dalam US kalau anda klik dapat RM0.10 anda dapat RM0.37. Sebab tu aku pakai Google Adsense dan Bidvester. Tapi kalau Innity bayar dalam US..ok ler tu.

Iklan Innity yang aku lihat memang menyusahkan dimana tiap kali kita klik blog tu terpaksa menunggu 5 saat barulah boleh kita skip ads.

Kalau blog kita loading lewat 5 saat, semua kata lembablah tapi kalau tepek iklan kena tunggu 5 saat tak masalah lak..hehehehehehe.

Berbanding blog yang ada pop up kita boleh klik pangkah terus tanpa perlu tunggu 5 saat.
Adakah iklan Innity ini akan memberi pendapatan yang baik atau ia akan menyebabkan pembaca kau lari?

Sebenarnya iklan yang pop up atau macam keluar adverisement 5 saat ini dari pandangan SEO memang tak bagus. Tapi apa salahnya kalau nak mencari uang sedikit terpaksa ler korban SEO kau tu..

Untuk aku mana-mana iklan menyusahkan dimana ia ambil space blog kau dan kadangkala buat loading time berat.
http://hanifidrus.blogspot.com/2015/02/malaysia-best-blog-2015.html

Tags:

Share:

3 comments