Header Ads

SEMAK SAMAN POLIS TRAFIK SECARA ONLINE


Baru-baru ramai yang dah kena waran tangkap disebabkan oleh tidak membayar saman. Pendapat peribadi aku, memang patut kena tangkap pun sebab bertahun-tahun tak bayar saman.

Bila polis datang rumah nak tangkap, kita marah polis menyalahgunakan kuasa ler demi nak kaut duit rakyat. Dalam hal ini, kalau kita buat salah kita tanggung. Siapa suruh langgar peraturan, dalam kehidupan kita dan menjamin keamanan, peraturan perlu diikuti.

Lagipun nasib baik polis keluar waran tangkap setelah bertahun-tahun. Kalau bank, dalam masa 3 bulan anda dah dapat surat mahkamah pula.
Polis Trafik sedang menjalankan OPS WARTA di seluruh negara yang mana semua pesalah trafik yang telah dikenakan waran tangkap akan ditahan. Pada selasa seramai 69 pesalah Trafik telah ditahan.
Bernama yang turut mengikuti operasi itu mendapati terdapat pesalah trafik yang tidak berada di premis tempat kerja mereka atas alasan mengambil cuti sakit dan cuti kecemasan.
Sudahkah anda menyemak status saman anda ?
Menyemak saman trafik tertunggak PDRM (Polis DiRaja Malaysia). Berikut adalah cara Semak Saman dan Status Anda samaada BlackLIST atau Tidak.
SEMAK SAMAN POLIS TRAFIK SECARA ONLINE MELALUI PORTAL RASMI PDRM

Bagi yang sudahMENDAFTAR SILA KLIK     LOGIN
Bagi yang BELUM MENDAFTAR SILA KLIK   REGISTER HERE



2 comments

semak saman said...

sekarang ni semua semak online je.. yang penting bila dah ada saman tu, bayar la ye.hehe

Anonymous said...

MUHAMAD ZAMZURI GANESAN BIN ABDULLAH