Tamat Percutian Yang Paling Mengarut - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Tamat Percutian Yang Paling Mengarut

Tamat Percutian Yang Paling Mengarut
Kalau di lihat susunan artikel aku terdapat 4 artikel aku keluarkan mengenai percutian keluarga kami di Langkawi dan Cameron Highland. Untuk ketahui lebih lanjut boleh ler baca artikel kat bawah ini, gaya penulisan masa tengah sakit hati..hahahahaha.

Hari Pertama Di Langkawi dan Padang Besar 
Hari Kedua Di Langkawi --Hati Sakit 
Hari Ketiga Dari Langkawi Ke Cameron Highland
Hari Terakhir Rombongan

Yang terbaik ialah aku dapat sedikit gambar abstrak yang diambil di Langkawi dan Cameron Highland. Tapi masih tak memuaskan hati aku.

Ada juga gambar keluarga yang aku ambil dan ok jugak ler..hehehehee.

Kesimpulan yang aku dapat melalui rombongan mengarut ini ialah sebagai ketua haruslah tegas bukannya mendengar cakap drebar bas yang dibayar oleh anda. Kepala rombongan aku sangat lemah dan bengap.

Dahlah perjalanan kami langsung tidak ikuti jadual yang disediakan tetapi tak makan dan sembahyang dari pagi hingga malam pun dia senyap. Mak aku terlepas 3 waktu sembahyang....

Kalau aku tegur,  nanti aku disindir lagi macam tempoh hari aku tegur jadual perjalanan dia teruk!! Lalu aku senyap jer ler sebab kat dalam bas tu ramai lagi orang tua.
Tamat Percutian Yang Paling Mengarut

Kedua ialah rombongan aku ini ialah rombongan keluarga si Pak Kepala Rombongan. Satu keluarga dalam bas termasuk cucu-cucunya. Ikut kehendak mereka pula bukannya kehendak atau jadual semua peserta dalam bas.

Tahu ler kau nak control budget tak nak ke Cable Car dan Aquarium sebab mahal kau nak bayar untuk cucu-cucu kau nanti . Tapi adil kah kepada pihak lain seperti aku, di mana mak aku beria nak masuk aquarium tapi kau tak pergi!!!

Tamat Percutian Yang Paling Mengarut


Warga emas langsung tidak dipedulikan. Selepas aku tegur Kepala Rombongan pasal jadual dia yang teruk ini. Drebar bas sempat kata nak jalan-jalan kena ikut juga kehendak warga emas tapi aku lihat di Cameron Highland dia biarkan warga emas tarik beg ke basnya dari apartmen yang jauh tu.

Biarkan warga emas tak sembahyang dan macam-macam pelik arrangment aku lihat...hehehehe.
Aku boleh katakan satu bas tak sembahyang tempoh hari semua di beban oleh Kepala Rombongan dan kau biarkan satu bas tak makan dari pagi sebab nak kejar pergi Cameron Highland hingga muntah-muntah cucu kau, itu pun atas bahu kau.

Aku halalkan segala-galanya demi dalam hati ini, tapi aku geram sebab mak aku dan anak-anak aku tak berapa happy. Wife aku pun meradang jugak, kau orang buat kami dapat dosa jer mengutuk kau sebab kealpaan kau sendiri.

Tamat Percutian Yang Paling Mengarut

Kerana kamu, aku dah serik nak ikut rombongan lagi. Lain kali pergi sendiri sahaja, aku sebenarnya malas nak driving dan berfikir nak jalan kemana sewaktu bercuti.

Baik ikut rombongan dan bayar lebih sedikit tapi tak perlu fikir. Lagi santai tapi malangnya tahun ini aku tertipu...hahahahaha.

Dah lah, jom lihat gambar yang aku ambil bersama keluarga aku ini...

Tamat Percutian Yang Paling Mengarut

Tamat Percutian Yang Paling Mengarut


No comments: