Lutut Luka Memang Menyeksakan


Pada malam hari raya yang lalu aku mengalami sedikit kemalangan yang menyebabkan lutut aku rabak kena seret kat jalan tar.

Hari ini dah masuk hari ke lapan, luka masih belum kebah lagi. Hari pertama bekerja ingatkan boleh ler layan luka kat lutut ini.

Dengan lutut yang luka dan kau pakai seluar panjang, mahu tak mahu kena balut juga luka kau tu.

Amik kau!!! Hari kedua aku dah tak tahan lagi. Berdenyut lutut aku dan berair akibat balut luka tersebut. Tanda-tanda nak bernanah juga dah mula timbul.

Mahu tak mahu aku terpaksa minta m/c dari klinik pada hari ini. Aku sebenarnya malas nak minta m/c kerana rasa macam bersalah jer amik m/c lama-lama.

Kalau cuti pun lama sangat pun aku gelisah. Tahun ini aku cuti hari raya paling lama dalam sejarah aku bekerja selama 18 tahun ini. Termasuk cuti, aku cuti 6 hari...huhuhuhu. 4 hari on leave.


Dulu kilang lama aku, paling lama aku cuti ialah 2 hari sahaja....hahahaha. Tak caya kan...

Kalau nak cerita tentang m/c, selama 18 tahun aku kerja. Hanya 2 kali aku m/c termasuk hari ini.

Kalau dengar memang dahsyatkan, aku memang kaki kerja...hahahaha.

Aduh!!! Lutut oh lutut cepat sembuh ler...aku dah tahan ni. Kalau boleh pakai seluar pendek kat tempat kerja memang aku dah pakai dah..hahaha.

Share:

0 comments