Pembelian Pertama Google Play Guna Hotlink - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Pembelian Pertama Google Play Guna Hotlink

Pembelian Pertama Google Play Guna Hotlink
Clash Royale dah buat aku naik giler..Tapi aku takkan beli apa-apa pun dari Google Play hanya semata-mata nak menang permainan yang tidak memberi pulangan kepada aku.

Tapi aku aku nak belajar jugak macam mana nak beli permainan dari Google Play, mana ler tahu kalau ada aplikasi macam securiti atau lain-lain yang berguna. Tahu ler aku gunakan nanti..hahahahaa.

Disebabkan aku tengah main Clash Royale dan aku tengok harganya dalam RM4 sahaja maka apa salahnya aku mencubanya.

Apabila membuat pembelian, pengguna boleh tap pada harga, dan memilih medium pembayaran melalui Maxis Billing. Seterusnya, pengguna akan dikenakan caj bayaran pada kredit telefon – sama ada prabayar atau pascabayar. Pengguna akan menerima SMS ketika pembelian berjaya.

Apa pun, untuk menggunakan sokongan pembayaran melalui Maxis Billing ini pada Google Play Store, ia dilihat pengguna memerlukan langganan aktif internet untuk mingguan atau bulanan. Sekiranya tidak mempunyai langganan berkenaan, pengguna tidak boleh melakukan pembelian menggunakan Google Play Store.

Rupanya tak susah sangat, di Google Play kau daftar akaun kau dan kemudian ikut arahan yang diberikan. Kalau bab berbelanja ini memang senang dia orang buat program....ahaks..

Pembelian Pertama Google Play Guna Hotlink


Pembelian Pertama Google Play Guna Hotlink






No comments: