Video Guru Belasah Anak Murid Dengan Ganas - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Video Guru Belasah Anak Murid Dengan Ganas

Guru Belasah Anak Murid Dengan Ganas

Viral yang tengah hangat dipertontonkan di laman sosial.

Memang dahsyat gila mamat tu belasah budak sekolah tersebut sampai tergolek-golek. Yang sadisnya, ada seorang lagi mamat nak tegur pun kena belasah. Nasib tak baik.

Tiada orang yang akan naik angin sebegitu teruk tanpa sebab. Ramai yang mengatakan ia adalah cikgu tetapi sumber yang dipercayai ialah pihak yang memukul itu adalah orang luar dan lelaki berbaju batik tersebut adalah guru yang cuba meleraikan pergaduhan tersebut.

Walau apapun bukan itu caranya kita menyelesaikan masalah terutama dengan budak-budak. Malu oiii....

Kalau aku bapa budak itu, aku pun tak tahu apa akan aku buat. Yang pasti aku akan menggila ler. Itulah kesan-kesan sampingan dari perbuatan yang gila ni.

Yang bestnya tentang video viral ni. Kita semua ingat budak yang kena pukul tu sekolah Malaysia. Sebenarnya dari Indonesia.

Banyak yang perlu kita siasat cerita dari video ini. Yang mudah dan viral ialah Cikgu Bantai Pelajar Sekolah. Itu baru viral.

Tetapi rupanya cerita lain. Untuk aku ialah video ini memang melampau dan tidak boleh dimaafkan
Jom lihat video ini.


.


Ini pula berita dari Indonesia:

TEMPO.CO, Jakarta - Komisi Perlindungan Anak Indonesia (KPAI) menelusuri sekolah tempat video guru pukul murid yang viral di media sosial. “Kami sudah menerima video dan sangat prihatin sekali atas kejadian tersebut,” kata komisioner KPAI, Sitti Hikmawatty, melalui pesan singkat kepada Tempo, Minggu, 5 November 2017.

Sebuah video yang menampilkan guru memukuli muridnya baru-baru ini viral di media sosial. Dalam video berdurasi 36 detik itu, seorang guru menghampiri muridnya serta memukulinya bertubi-tubi. Salah seorang guru lainnya tampak hendak melerainya. Namun, guru itu malah menjadi target tinju guru pelaku pemukulan tersebut.

Setelah memukuli guru lainnya itu, pelaku kembali memukuli muridnya. Aksi itu dilakukan di depan murid lainnya yang mengenakan seragam sekolah menengah pertama.

Sitti menjelaskan, pihaknya saat ini tengah bekerja sama dengan kepolisian, Tim Reaksi Cepat Kementerian Sosial, serta Direktorat Tindak Pidana Siber Markas Besar Kepolisian Republik Indonesia guna mencari tahu sekolah, guru, juga murid terkait. “Sementara ini masih dalam proses penelusuran,” kata Sitti.

Soal sanksi, KPAI belum memutuskan hukuman untuk sang guru pelaku pemukulan tersebut. Sitti mengatakan pihaknya baru akan menentukan jenis sanksi setelah pemeriksaan.

“Kami pahami dulu apa yang sebenarnya terjadi. Namun perkara sanksi sudah pasti akan ada,” ucapnya soal video guru pukul murid yang viral tersebut


No comments: