Kisah Benar Sebuah Gambar - Hanif Bin Idrus

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Thursday, March 29, 2018

Kisah Benar Sebuah Gambar

Kisah Benar Sebuah Gambar


Hari jni ada masa nak ambil gambar dan lagi pun dah lama tak ambil gambar abstrak. So gambar paling mudah ialah ambil gambar air menitik tapi bila tengok gambar buih ini aku suka pula.

Senang ajer pakai nila dan tuang dengan air paip dah jadi...hehehe. Kalu kita lihat gambar kat atas ini macam susah nak ambilkan. Perlukan kensa zoom dan kawalan shutter speed dan aperture yang betul.

Kisah sebenar gambar ini adalah di bawah, hanya diletak di sinki dalam pinggan dan masukkan nila. Dan tunggu buih dan ambil seberapa banyak gambar yang boleh dan kemudian pilih ler gambar yang sesuai.

Kisah Benar Sebuah Gambar


Inilah gambar sebenar sebelum dicropping agar angle nampak cantik. Dalam bidang fotografi ini , cropping adalah perkara asas dalam fofotografi. Kadang kala cropping sahaj dah membuat gambar itu unik.

Hanya fotografer sebenar sahaja tahu kisah sebenar di sebalik gambar..hehehehe.





No comments: