Accelerated Mobile Pages Wajib Untuk Blogger




Bosan aku menjadi blogger. Google tak habis-habis membuat penambaikan yang kadang-kadang kita sebagai blogger biasa-biasa ini jadi stress.
Dulu sibuk dengan blog responsif dan kemudian ada perubahan algoritma yang pelbagai. Kemudian sibuk dengan Google Plus dia. Kemudian kecoh jap pasal plagiat ler.

Dan kini pula AMP atau Accelerated Mobile Pages yang memberi mesra penggguna kepada pengguna smartphone. Dulu wajib ada blog template responsif agar apabila pembaca buka blog kau ia muat kat telefon mereka.

Kini dengan AMP pula ia melajukan blog anda dibuka 4 kali laju dan kurang makan data. Masalahnya ialah java script atau script tertentu tidak di dokong oleh AMP. Paling teruk ialah iklan kau juga ada yang tak boleh jika tak mesra AMP.

AMP ini masih baru dan banyak kelemahan lagi. Kena tunggu pakar-pakar programme ubahsuai template atau aplikasi mereka mesra AMP baru aku ubah.

Kalau tak memang rugi aku sebab banyak software tak boleh pakai. Dan lagi pun untuk pengguna blogspot kau la memerlukan pengguna blogspot untuk updated secara manual. aduss..


Apa itu AMP? Pinjam dari artikel..AMP (Accelerated Mobile Pages) adalah halaman web yang di desain khusus agar laman tersebut mobile friendly. Salah satu project dari google ini juga dapat memberi pengalaman bagi pengguna internet untuk kenyamanan dan kecepatan berselancar didunia maya. 


Dengan didukungnya laman AMP pada sebuah situs, dapat mempercepat akses hingga 4X lebih cepat dari biasanya, Selain itu laman AMP juga dapat menghemat data internet hingga 10X lipat. Dengan mengintegrasikan situs anda agar bisa menampilkan laman AMP tentu saja dapat meningkat SERP pada hasil pencarian gooogle khususnya perangkat mobile.