"Kiki Challenge" Viral Yang Mengarut Atau Suka-Suka Anak Muda - Hanif Bin Idrus

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Tuesday, July 24, 2018

"Kiki Challenge" Viral Yang Mengarut Atau Suka-Suka Anak Muda

"Kiki Challenge"

Kiki Challenge kegilaan terbaru viral seantero dunia. Dimana si insan yang ingin membuat Kiki Challenge harus keluar dari kereta yang masih bergerak dengan kelajuan yang rendah sambil pintu terbuka sambil menari mengikut rentak lagu nyanyian DrakeKiki Do You Love Me "In My Feelings".


Di Instagram sendiri #inmyfeelingschallenge sudah mencapai 219.957 kiriman. Sedangkan di YouTube, official video Kiki Do You Love Me "In My Feelings" oleh Drake ini sudah mencapai 41.353.499 views. Challenge ini sudah mencapai angka yang luar biasa. Begitu maraknya dikalangan anak-anak muda seantero.


Ramai yang mengatakan sikap gedik terutama wanita menari sambil pintu kereta terbuka dengan orang ramai menyaksikan kegedikan mereka amat memalukan masyarakat Malaysia yang penuh kesopanan.  Memang memalukan tapi yang malu mereka jugakan. Yang untung orang-orang macam aku lihat punggung tergoyang-goyang mereka..hahahaha.


Tapi secara dasarnya memang memalukan dan tak wajar dilakukan. Tapi bila difikir perangai anak-anak muda memang suka benda-benda macam ini apatah lagi ia bertajuk "Kiki Challenge". so semangat nak tunjuk paling baik di You Tube makin memuncak dengan tarian viral yang pelbagai.


Memang mudah untuk kita menghentam mereka tapi dulu kita pun pernah muda dan buat kerja bodoh macam mereka ini. Cuma kebodohan kita ini agak tersembunyi, Sebagai contoh dulu kalau merokok kita takkan merokok depan orang ramai tapi kita merokok kat tempat tersembunyi.

Tahap keberanian anak-anak muda sekarang ini agak melampau sebab tu netizen kutuk kau orang. Apa salahnya kau buat tempat tak orang kalau nak sangat merasa "Kiki Challenge". 

Walau aku memahami sikap anak muda ini namun hukum tetap hukum. Kau tergedek-gedek mendedahkan aurat adalah salah dari segi agama. Berfkirlah sebelum bertindak.

Mungkin pada jiwa anak muda sekarang semuanya nampak tak salah. Lagi 20 tahun jika anak kau melihat aksi kau di You Tube siapa yang malu. Sentiasa berfikir yek..jangan sebab "Kiki Challenge" viral yang sekejap ini kau malu bertahun -tahun pada masa akan datang.

Terlajak perahu boleh berundur tapi terlajak laku sendiri ler tanggung. Jangan over sangat ikut benda-benda viral. Tak salah tapi biarlah ia ikut hukum dan tatasusila kita.

Buat kelakau apa salahnya, macam TaukeJambu buat "Kiki Challenge", tak orang menyampah pula...ahaks.



No comments: