Home » » CARA BANCUH KOPI VIETNAM

CARA BANCUH KOPI VIETNAM

Posted by Hanif Bin Idrus Blog on Monday, December 30, 2019

CARA MEMBANCUH KOPI VIETNAM
Jika anda melancong ke Vietnam, adalah satu kerugian jika anda tidak merasa kopi Vietnam. Pendapat peribadi say akopi Vietnam sekali minum sudah pasti anda mahu lagi.

Menurut desas desus, kopi Vietnam yang terbaik adalah di Dalat. Aku tak pasti kerana aku minum kopi Vietnam ini di Ho Chi Minh dan di Mui Nei sama sahaja iiatu kesedapannya.

Boleh ketagih kalau minum kopi Vietnam ini, rasanya yang lemak dan padu memang terangkat kalau kau peminat kopi. Serius!! Aku dua kali ke Vietnam dan kopi Vietnam memang aku takkan lepaskan kalau ke sana. Termimpi-mimpi kalau tak minum kopi Vietnam ni..hahahahaha.

Kalau anda tiba di Vietnam, mahu bawa pulang kopi Vietnam saya cadang beli yang serbuk sebab kalau pack 3 in 1 tak sodap langsung. Tapi pastikan beli serbuk kopi penapisnya. Orang Vietnam kata kopi Vietnam ini ialah kopi tunggu. Sebab anda kena tunggu sikit-sikit kopi tu turun dari penapis. Boleh hilang sabar. Susu yang digunakan di Vietnam beza dengan kita tapi sudah cukup kalau guna susu pekat Malaysia, tetap terangkat!!

Harga kopi Vietnam ini tak mahal. Kalau dalam 500 gram serta penapis dalam RM13, itu paling mahal ler tu. Macam mana nak bancuh, itu kau orang kena tengok video aku kat bawah ni. Ada tekniknya bukan suka-suka jer. Bini aku pandai bancuh kopi Vietnam ni.

CARA MEMBANCUH KOPI VIETNAM
Contoh satu set kopi Vietnam. tak termasuk cawan yerr








Thanks for reading & sharing Hanif Bin Idrus Blog

Previous
« Prev Post

0 comments:

Popular Posts

IKLAN

Recent Post

Recent Posts Widget

IKLAN

BABAB

Followers